Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Otwock Posiadane auto: Ford Scorpio mk1 2.5TD 1993r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2015, 20:30
Temat postu:
Ropa w oleju silnikowym 2.5TD
Witam wszystkich forumowiczów
Potrzebuje porady na temat mojego dziwnego przypadku ale może zacznę od początku.
Pewnego pięknego dnia jechałem swoim dieselem i podczas parkowania zauważyłem że miga(zaznaczam nie świeciła się lecz migała w rytm pracującego silnika) kontrolka od ciśnienia oleju. Przy dodawaniu gazu kontrolka gasła lecz na wolnych obrotach znów było to samo. Zgasiłem silnik odczekałem by się ostudził żeby móc sprawdzić poziom oleju. Wszystko było w normie więc odpaliłem scorupe i w drogę. Kontrolka już nie migała lecz moja podróż nie trwała długo. Po ok. 15 min przy prędkości 80 km/h silnik zaczął sam wchodzić na obroty stopniowo do maksymalnych. Próbowałem go zdusić wrzucając wyższy bieg wraz z hamowaniem i się udało. Przed zgaśnięciem słychać było delikatny stukot i zgasł. Oczywiście po całej sytuacji nie chciał odpalić. Następnego dnia podszedłem do niego bez żadnych ingerencji i jakby nic się nie stało odpalił z pierwszego kopa tak jak zawsze. Popracował ok 10 min i znowu dostał szalonych obrotów. Oczywiście przekręcenie kluczyka nic nie dało i zanim zdążyłem otworzyć maskę zgasł. Przy tych obrotach z wydechu wydostawały się ogromne chmury szarego dymu. Po całej sytuacji zobaczyłem że pompa wtryskowa się odkręciła i lała się ropa. Jedna ze śrub całkiem wypadła i znalazłem ją na osłonie silnika. W filtrze powietrza był olej jak i w całym dolocie. Filtr wymieniłem, turbo sprawdziłem, dolot wyczyściłem, pompę przykręciłem i ustawiłem na znaczniki wyryte na obudowie(kiedyś zostało zaznaczone jakie powinno być położenie).Gdy zlewałem olej to po prostu był jak woda. Sprawdziłem zawory oraz zdjąłem pokrywę rozrządu. Okazało się że się przestawił. Wszystko ustawiłem poskładałem. Zalałem olej przekręcam kluczyk, kręcę i znowu odpalił z pierwszego kopa. Oczywiście po zalaniu oleju odczekałem nim go odpaliłem i posprawdzałem czy nigdzie nic nie cieknie. Zadowolony wyjechałem z garażu i poszedłem po dokumenty do domu i się trochę ogarnąć by pojechać na jazdę próbną. Minęło z 10 min i nim doszedłem do samochodu znowu dostał szalonych obrotów, chwilę na nich pozostał i zgasł. W filtrze powietrza znów był olej. Następnego dnia sprawdziłem poziom oleju i na bagnecie stan był grubo ponad max. Zlałem go znowu był jak woda. Spuściłem ponad 8 litrów mieszanki oleju silnikowego z olejem napędowym. Trudno było nie wyczuć w tym właśnie ropy.
Teraz moje pytanie brzmi co jest przyczyną tego zjawiska ? Z tego co poczytałem w książce Etzolda to pompa wtryskowa nie ma z tym nic wspólnego bo jest smarowana tylko ropą. Pierścienie też wykluczam bo kompresja jest książkowa (sprawdzona). Jest to diesel starej konstrukcji 2.5TD 92KM nie VM i już zgłupiałem co może być przyczyną takiego dostawania się ropy do oleju silnikowego. A co do tych szalonych obrotów to turbo sprawdzałem nie ma luzu z resztą nie wyczuwałem wcześniej spadku mocy i nie gwizdała nie wiadomo jak głośno. W filtrze tego oleju było niewiele. Może moja interpretacja jest błędna i za wszystkim stoi właśnie turbina. Lecz drugą opcją takich szalonych obrotów myślę że może być właśnie ta ropa w oleju. Bo gdy go odpalam to na zimnym normalnie reaguje na pedał gazu turbo tak samo nie wpada w szał.Nic nie stuka nic nie puka. Gdy trochę pochodzi czyli się zagrzeje to wtedy ogarnia go szał. Dlatego już nie mam pojęcia o co mu chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.