Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mietków/Dolnośląskie Posiadane auto: Ford Galaxy 2000, benzyna, 1999r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 20 Sie 2016, 13:26
Temat postu:
problemy z klimatyzacją
Galaxy 2000 benzyna 1999r. System "stary" nie klimatronic -na pokrętła.
Od strony gazu sprawdzone-ok. Sprężarka się czasami włącza i układ chłodzi, ale po chwili się wyłącza i bywa, że się włącza na chwilę ponownie. W czasie włączania w wyłączania sprężarki słychać jakby chrobot, cykanie dokładnie pod konsolą wyłącznika. Mechanik walczy z tym od 10 dni i na razie bez efektu - tylko koszta. Proszę bardzo o radę.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Sob 20 Sie 2016, 18:10
Temat postu:
Re: ( Ford Galaxy ) problemy z klimatyzacją
Podaj ciśnienia odczytane jak już sprężarka się załączy,jeśli układ jest niedrożny,rozłączy sprężarke,jeśli wysokie ciśnienie przekroczy 24bar równiez powinno rozłączyć sprężarke.(zabezpieczenie).Wentylator chłodnicy załącza się po włączeniu sprężarki?Inna sprawa ile czynnika masz w układzie,układ z jednym lub dwoma parownikami?
Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mietków/Dolnośląskie Posiadane auto: Ford Galaxy 2000, benzyna, 1999r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 21 Sie 2016, 10:21
Temat postu:
Re: ( Ford Galaxy ) problemy z klimatyzacją
GT77 napisał:
Podaj ciśnienia odczytane jak już sprężarka się załączy,jeśli układ jest niedrożny,rozłączy sprężarke,jeśli wysokie ciśnienie przekroczy 24bar równiez powinno rozłączyć sprężarke.(zabezpieczenie).Wentylator chłodnicy załącza się po włączeniu sprężarki?Inna sprawa ile czynnika masz w układzie,układ z jednym lub dwoma parownikami?
To jest układ z jednym parownikiem. Wartości ciśnień nie znam, nie było mnie przy pomiarze. powiedziano mi tylko,że były OK, a układ pracował na tyle długo, że mechanik orzekł, że jest dobrze. Serwisowano go dwa razy: raz tylko doładowano gazu co nic nie dało, potem układ opróżniono, wymieniono zawór i(ponoć była jakaś minimalna nieszczelność) i napełniono ponownie. Po 10 dniach pomiar ciśnienia w stanie zatrzymania w innym warsztacie był poprawny, a sprężarka już w ogóle nie chciała się włączyć. Wentylator przy skraplaczu się załącza (jego sterowanie zostało też wymienione). Jutro chcą sprawdzić termostaty w okolicy parownika.
Znalazłem przyczynę. To czujnik temperatury przy parowniku (przeciwoblodzeniowy) z termistorem (7MO959281D). po zwarciu styków chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Ford Galaxy ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.