Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 16 Gru 2016, 23:41
Temat postu:
Auto nie odpala. Ford focus 1.8 tdci z 2002 roku.
Witam.
Pragnę na początek poinformować, że na dzień dzisiejszych chciałbym się podzielić informacją jak na temat.
A więc mając na uwadze jedną rzecz, że to dotyczy układu paliwowego firmy "delphi".
Związku udzieleniem informacji na temat trudności z odpaleniem auta, którzy jak większość borykają się z trudnym rozruchem silnika lub całkowicie nie odpalającym silnikiem, a więc:
Przy wymianie filtra nie zakładamy jednego przewodu paliwowego idące do pompy wtryskowej (ten przewód należy całkowicie wyjąć), ponieważ będzie potrzebne podłączenie do tego wcześniej przygotowane dwa krótkie przewody paliwowe i gruszkę do pompowania paliwa. (Nie będę rozpisywał przygotowania, bo uważam, że każdy podejmujący się pracą powinien wiedzieć oraz w jakim kierunku trzeba założyć gruszkę paliwową do pompowania paliwa.)
Mając przygotowaną już gruszkę paliwową, podłączamy jeden do filtra, a drugi końcowy najlepiej do małego baniaczka po to, żeby napełnić filtr paliwa i część paliwa zawsze pójdzie do baniaczka. Dlaczego tak, a nie inaczej otóż, wykorzystując do tego gruszkę paliwową będziemy wiedzieli, czy układ paliwowy jest szczelny między filtrem, a zbiornikiem paliwa. (Użycie takiej metody naprawdę się sprawdza, bo jeśli przyjmiemy, że pompując gruszką, paliwo nie idzie, to ma do czynienia z nieszczelnością układu paliwowego między filtrem a zbiornikiem i łatwiej będzie znaleźć przyczyny nieszczelności układu paliwa oraz to, że nie trzeba w tym samym czasie męczyć rozrusznika i samego akumulatora.).
W przypadku stwierdzeń nieszczelności między filtrem paliwa, a zbiornikiem należy sprawdzić przewód paliwowy idące do zbiornika a w razie dalszy problemów sprawdzić przy zbiorniku paliwa złącze lub wyjęcie zbiornika paliwa w celu wyczyszczenia sitka umieszczony w zbiorniku paliwa. ( W tych modelach auta, nie występuje pompy wstępnej.).
Po stwierdzeniu szczelności wyżej wymienione, sprawdzamy teraz pompę wtryskową.
Tutaj będzie potrzebny nam baniaczek z czystym i uzupełnionym paliwem i jeden przewód paliwowy.
Przewód paliwowy podłączamy do pompy wtryskowej, a drugi koniec wkładamy do baniaczka i tutaj niestety, potrzebny nam będzie druga osoba w celu załączenia do rozruchu bądź podłączenie na krótko do rozrusznika, aby można było widzieć zachowanie pompy wtryskowej, czy pompa podaje paliwo.
Choć zanim to zrobimy, należy całkowicie odłączyć jeden przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od wtryskiwacza i przygotować tak, aby można było założyć przewód paliwowy jako zwrotny i końcowy przewód do innego małego zbiorniczka lub może być butelka po wodzie kupione w sklepie, bo w przeciwnym razie oblejemy paliwem silnik.
Na pewno będzie pytanie, dlaczego drugi baniaczek, a nie do tego samego co będzie pobierała pompa wtryskowa paliwo, otóż wyjaśniam, bo jeśli okaże się, że pompa wtryskowa wydziela opiłki to bez sensu marnować paliwo czystą, prawda.
Nie wspomniałem o jedne rzeczy, do sprawdzenia szczelność układu paliwa najlepiej mieć przezroczysty przewód tak, aby było widać paliwo.
Tak przygotowane podłączenie pompy wtryskowej sprawdzamy, czy pompa wtryskowa jest w stanie samodzielnie zassać paliwo z baniaczka i choć tutaj nie należy pomagać gruszką paliwową, bo to bez sensu. Pompa wtryskowa musi sama pociągnąć paliwo z baniaczka i jeśli zauważymy, że nic nie ciągnie paliwo, to mamy do czynienia z uszkodzoną pompą po stronie niskiego ciśnienia paliwa i niestety, tutaj trzeba oddać do regeneracji bądź używaną, choć tego ostatniego ciężko znaleźć sprawną.
Natomiast jeśli pompa wtryskowa zasysa paliwo za jednym obrotem silnika, to wówczas mamy potwierdzenie, że taka pompa jest sprawna po stronie niskiego ciśnienia paliwa, co po stronie wysokiego ciśnienia paliwa ma również pewność, jeśli paliwo leje równowartość podania od niskiego ciśnienia, a więc jest to mniej więcej niż połowa sukcesu.
Jeśli wspomnianą wersję sprawdzicie i będziecie mieli taką samą sytuację, to taka usterka powoduje błędem: P 2291 oraz P 2623.
Co oznacza takie błędy:
P 2291. Ciśnienie sterowania wtryskiwaczy zbyt niskie i jej objawy, to puszczające przelewy na wtryskach.
P 2623. Ciśnienie w zasobniku zbyt niskie czyli, w rozdzielaczu lub na listwie paliwowym i objawia się to związane z błędem P 2291.
Opinia: Znając różne przyczyny, to pamiętajmy, że wspomniane błędy ma związek z opisanym wyżej i nie należy się kierować jedną zasadą wspomnianą wersję, bo wiem, że wielu osób nie wymienia choćby filtr paliwa na czas, to zawsze kończy na błędzie P 2623 i inne związane brakiem paliwa, co nie musi być identycznie, ponieważ bardziej w całości jest mowa o brak możliwości odpalenia silnika, jak i całkowicie trudności z odpaleniem silnika.
Rada: Dla tych, co nie potrafią samodzielnie naprawić auto, to polecam wszystkim użytkowników mający tego typu układu paliwa delphi, abyście sprawdzali i spisywali numery wtryskiwaczy, czyli kody 16 cyfrowe, ponieważ obecnie mam takowe auto z podmienioną wtryskami na uszkodzone, a całość awarii okazało się uszkodzenie czujnika elektrozaworu i klientach załamana z powodu nie uczciwy mechaników. Dla osób chcący wiedzieć, po czym poznałem. To sprawdzając forscanem okazało się inne całkiem numery kody wtryskiwaczy, co można również przed naprawą polecić mechanikowi, aby z kopiował odczyt danych wtryskiwaczy, to pozwoli, że nie podmienią wtryskiwaczy na gorszą przez głupie choćby filtra paliwa lub jednym uszkodzonym zaworem.
Mam nadzieję, że komuś się przyda taka lektura.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Ford Focus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.