Ford

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Ford Focus ) Auto nie odpala. Ford focus 1.8 tdci z 2002 roku.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FORD Forum Strona Główna -> ( Ford Focus ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 16 Gru 2016, 23:41
Temat postu:

Auto nie odpala. Ford focus 1.8 tdci z 2002 roku.


Witam.
Pragnę na początek poinformować, że na dzień dzisiejszych chciałbym się podzielić informacją jak na temat.
A więc mając na uwadze jedną rzecz, że to dotyczy układu paliwowego firmy "delphi".
Związku udzieleniem informacji na temat trudności z odpaleniem auta, którzy jak większość borykają się z trudnym rozruchem silnika lub całkowicie nie odpalającym silnikiem, a więc:

Przy wymianie filtra nie zakładamy jednego przewodu paliwowego idące do pompy wtryskowej (ten przewód należy całkowicie wyjąć), ponieważ będzie potrzebne podłączenie do tego wcześniej przygotowane dwa krótkie przewody paliwowe i gruszkę do pompowania paliwa. (Nie będę rozpisywał przygotowania, bo uważam, że każdy podejmujący się pracą powinien wiedzieć oraz w jakim kierunku trzeba założyć gruszkę paliwową do pompowania paliwa.)

Mając przygotowaną już gruszkę paliwową, podłączamy jeden do filtra, a drugi końcowy najlepiej do małego baniaczka po to, żeby napełnić filtr paliwa i część paliwa zawsze pójdzie do baniaczka. Dlaczego tak, a nie inaczej otóż, wykorzystując do tego gruszkę paliwową będziemy wiedzieli, czy układ paliwowy jest szczelny między filtrem, a zbiornikiem paliwa. (Użycie takiej metody naprawdę się sprawdza, bo jeśli przyjmiemy, że pompując gruszką, paliwo nie idzie, to ma do czynienia z nieszczelnością układu paliwowego między filtrem a zbiornikiem i łatwiej będzie znaleźć przyczyny nieszczelności układu paliwa oraz to, że nie trzeba w tym samym czasie męczyć rozrusznika i samego akumulatora.).
W przypadku stwierdzeń nieszczelności między filtrem paliwa, a zbiornikiem należy sprawdzić przewód paliwowy idące do zbiornika a w razie dalszy problemów sprawdzić przy zbiorniku paliwa złącze lub wyjęcie zbiornika paliwa w celu wyczyszczenia sitka umieszczony w zbiorniku paliwa. ( W tych modelach auta, nie występuje pompy wstępnej.).
Po stwierdzeniu szczelności wyżej wymienione, sprawdzamy teraz pompę wtryskową.

Tutaj będzie potrzebny nam baniaczek z czystym i uzupełnionym paliwem i jeden przewód paliwowy.
Przewód paliwowy podłączamy do pompy wtryskowej, a drugi koniec wkładamy do baniaczka i tutaj niestety, potrzebny nam będzie druga osoba w celu załączenia do rozruchu bądź podłączenie na krótko do rozrusznika, aby można było widzieć zachowanie pompy wtryskowej, czy pompa podaje paliwo.
Choć zanim to zrobimy, należy całkowicie odłączyć jeden przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od wtryskiwacza i przygotować tak, aby można było założyć przewód paliwowy jako zwrotny i końcowy przewód do innego małego zbiorniczka lub może być butelka po wodzie kupione w sklepie, bo w przeciwnym razie oblejemy paliwem silnik.
Na pewno będzie pytanie, dlaczego drugi baniaczek, a nie do tego samego co będzie pobierała pompa wtryskowa paliwo, otóż wyjaśniam, bo jeśli okaże się, że pompa wtryskowa wydziela opiłki to bez sensu marnować paliwo czystą, prawda.
Nie wspomniałem o jedne rzeczy, do sprawdzenia szczelność układu paliwa najlepiej mieć przezroczysty przewód tak, aby było widać paliwo.

Tak przygotowane podłączenie pompy wtryskowej sprawdzamy, czy pompa wtryskowa jest w stanie samodzielnie zassać paliwo z baniaczka i choć tutaj nie należy pomagać gruszką paliwową, bo to bez sensu. Pompa wtryskowa musi sama pociągnąć paliwo z baniaczka i jeśli zauważymy, że nic nie ciągnie paliwo, to mamy do czynienia z uszkodzoną pompą po stronie niskiego ciśnienia paliwa i niestety, tutaj trzeba oddać do regeneracji bądź używaną, choć tego ostatniego ciężko znaleźć sprawną.
Natomiast jeśli pompa wtryskowa zasysa paliwo za jednym obrotem silnika, to wówczas mamy potwierdzenie, że taka pompa jest sprawna po stronie niskiego ciśnienia paliwa, co po stronie wysokiego ciśnienia paliwa ma również pewność, jeśli paliwo leje równowartość podania od niskiego ciśnienia, a więc jest to mniej więcej niż połowa sukcesu.
Jeśli wspomnianą wersję sprawdzicie i będziecie mieli taką samą sytuację, to taka usterka powoduje błędem: P 2291 oraz P 2623.
Co oznacza takie błędy:
P 2291. Ciśnienie sterowania wtryskiwaczy zbyt niskie i jej objawy, to puszczające przelewy na wtryskach.
P 2623. Ciśnienie w zasobniku zbyt niskie czyli, w rozdzielaczu lub na listwie paliwowym i objawia się to związane z błędem P 2291.

Opinia: Znając różne przyczyny, to pamiętajmy, że wspomniane błędy ma związek z opisanym wyżej i nie należy się kierować jedną zasadą wspomnianą wersję, bo wiem, że wielu osób nie wymienia choćby filtr paliwa na czas, to zawsze kończy na błędzie P 2623 i inne związane brakiem paliwa, co nie musi być identycznie, ponieważ bardziej w całości jest mowa o brak możliwości odpalenia silnika, jak i całkowicie trudności z odpaleniem silnika.
Rada: Dla tych, co nie potrafią samodzielnie naprawić auto, to polecam wszystkim użytkowników mający tego typu układu paliwa delphi, abyście sprawdzali i spisywali numery wtryskiwaczy, czyli kody 16 cyfrowe, ponieważ obecnie mam takowe auto z podmienioną wtryskami na uszkodzone, a całość awarii okazało się uszkodzenie czujnika elektrozaworu i klientach załamana z powodu nie uczciwy mechaników. Dla osób chcący wiedzieć, po czym poznałem. To sprawdzając forscanem okazało się inne całkiem numery kody wtryskiwaczy, co można również przed naprawą polecić mechanikowi, aby z kopiował odczyt danych wtryskiwaczy, to pozwoli, że nie podmienią wtryskiwaczy na gorszą przez głupie choćby filtra paliwa lub jednym uszkodzonym zaworem.

Mam nadzieję, że komuś się przyda taka lektura.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FORD Forum Strona Główna -> ( Ford Focus ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Ford Focus »

Opinie o samochodach Ford Focus - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Ford Focus ) Porady, problemy techniczne


FordFiesta

17 999

2008r.

183 000 km

warmińsko-mazurskie

FordFocus

91 900

2022r.

19 000 km

mazowieckie

FordFusion

16 900

2011r.

132 828 km

śląskie

FordExplorer

289 000

2021r.

18 900 km

mazowieckie

FordFocus C-Max

14 000

2006r.

200 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Fiesta Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System