Ford

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( ) 200KM w Fordzie Transit



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FORD Forum Strona Główna -> ( ) Ford - wiadomości i ciekawostki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Moto T@rget

Auto Maniak



Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 1525


Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Paź 2007, 13:45
Temat postu:

200KM w Fordzie Transit


Rodzina pojazdów dostawczych Ford of Europe znów się powiększa, dzięki dodaniu całkiem nowego silnika oraz zwiększeniu dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu w Fordzie Transit – Samochodzie Dostawczym Roku 2007.

Inauguracja nowych wersji Forda Transit stanowi punkt kulminacyjny roku, w którym ma miejsce niezwykle intensywna działalność w pionie pojazdów dostawczych Ford of Europe i sprawia, że oferta dla klientów staje się jeszcze bogatsza.

Zupełnie nowy silnik w Fordzie Transit
Dla klientów, którzy poszukują większej mocy, zwiększonej ładowności oraz komfortu podczas jazdy, Ford Transit jest teraz dostępny z zupełnie nowym pięciocylindrowym silnikiem Duratorq TDCi z układem wtryskowym Common Rail. Ta 3,2-litrowa jednostka napędowa osiąga maksymalną moc 200 KM, zaś moment obrotowy sięga 470 Nm i jest utrzymywany w szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 1700 obr/min do 2500 obr/min. Podobnie jak w przypadku innych silników w Fordzie Transit, spełnia on wymogi europejskiej normy emisji spalin Euro IV.

Silnik ten poszerza paletę zespołów napędowych oferowanych przez Ford of Europe. Opracowana specjalnie z przeznaczeniem dla Forda Transit z napędem na tylne koła i dostępny dla tych wersji rozstawu osi i ładowności, które najbardziej na tym zyskają – serii 350+ ze średnim rozstawem osi, długim rozstawem osi oraz wydłużonym rozstawem osi – jednostka ta jest produkowana w fabryce silników Forda w Inonu, zaś pojazdy w nią wyposażone są montowane w Kocaeli.

Przeglądy okresowe przeprowadzane są co 50 000 km lub co dwa lata, zależnie od tego, co nastąpi wcześniej, dzięki czemu Ford Transit jest atrakcyjną propozycją dla kierowników flot i indywidualnych przedsiębiorców.

Nowy silnik połączono z unowocześnioną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów Durashift. Dzięki zastosowaniu nowego koła zamachowego o podwójnej masie i sprzęgła, dostosowanych do wyższego momentu obrotowego nowego silnika, wytrzymałość nowej skrzyni biegów została specjalnie dostosowana do wymogów segmentu pojazdów dostawczych.

- Dodanie nowego 3,2-litrowego pięciocylindrowego silnika Duratorq TDCi o mocy 200 KM do oferty zespołów napędowych Forda Transit jeszcze bardziej zwiększa jego wszechstronność. W połączeniu z unowocześnioną skrzynią biegów uzyskano znaczne polepszenie komfortu jazdy na długich trasach, zwiększenie możliwości holowniczych i poprawę ogólnej jakości jazdy - wyjaśnia Simon Palmer, Kierownik Programu Zespołów Napędowych.

W Fordzie Transit wprowadzono również serię dodatkowych modyfikacji w celu zgrania nowego silnika z pojazdem. Zmiany te obejmują nowy przedni zderzak i belkę zderzaka, nowe osłony cieplne, zmodyfikowany panel z otworem na kratę wlotu powietrza o nowej konstrukcji, zmodyfikowany wlot powietrza z dodatkowymi żłobieniami, które poprawiają parametry jakości dźwięku i tłumienia drgań, nowy układ wydechowy i nowy układ chłodzenia.

Również zawieszenie dostrojono odpowiednio do rozmieszczenia ciężaru nowego silnika, a przedni zderzak stosowany w modelach wyposażonych w silnik o mocy 200 KM ma zmienioną konstrukcję i jest jednoczęściowy. Dalszy wpływ na uzyskanie najlepszej możliwej charakterystyki dźwięku i tłumienia drgań miało dostrojenie elementów mocowania silnika. Zmniejszenie poziomu drgań przenoszonych po tzw. "ścieżkach przenoszenia hałasu" przyczynia się do wzmocnienia oferowanej przez Forda Transit jakości jazdy typowej dla samochodów osobowych.

W połączeniu ze zwiększoną pojemnością silnika, technologia diesla z układem wtryskowym Common Rail (TDCi) sprawia, że nowy silnik o mocy 200 KM cechuje się płynnym uzyskiwaniem wysokich osiągów i niskim zużyciem paliwa.

- Wielu naszych klientów mówiło nam, że potrzebują mocniejszego silnika do dostaw na dalekich trasach, a nasz nowy silnik Duratorq TDCi o mocy 200 KM imponuje zarówno swoimi osiągami jak i wydajnością - powiedział Henrik Nenzen, Dyrektor ds. Marketingu, Sprzedaży i Usług w pionie pojazdów dostawczych Ford of Europe.

Silnik o mocy 200 KM, ze swoim doskonałym momentem obrotowym 470 Nm zapewnia bardzo dobre osiągi, niezależnie od obciążenia pojazdu i nachylenia drogi. Przyczynia się do zmniejszenia zmęczenia kierowcy podczas podróży, dzięki zmniejszeniu częstotliwości zmiany biegów. Niższy poziom hałasu w kabinie i polepszona charakterystyka tłumienia drgań zapewniają płynniejszą, wygodniejszą jazdę.

- Nowy silnik o mocy 200 KM dostarcza większą moc niż jakikolwiek spośród głównych rywali w segmencie pojazdów dwutonowych - powiedział Simon Palmer.

Zwiększona ładowność Forda Transit
Ford wciąż poszerza już i tak szeroką gamę wersji Forda Transit, dodając wersje 460 (4,6 tony) DMC oraz 350HD (3,5 tony) DMC (do eksploatacji przy dużych obciążeniach) do dotychczasowej oferty, co umacnia wizerunek Forda Transit jako mocnego, niezawodnego pojazdu. Obie wersje Forda Transit - 460 i 350HD mają większe możliwości holownicze i są dostępne z szeroką gamą rozstawów osi w wersjach nadwozia van i kabina z ramą z podwójnymi kołami tylnymi.

Obie osie zostały wzmocnione tak, aby mogły unieść ciężar 1850 kg z przodu oraz odpowiednio 3300 kg i 2600 kg z tyłu w wersjach 460 i 350HD. Wzmocniona oś przednia, która była dotychczas dostępna w opcji, jest obecnie standardowo oferowana wszystkim klientom zamawiającym wersje 460 i 350HD.

Dostępne zespoły napędowe obejmują nowy silnik 3,2 l Duratorq TDCi o mocy 200 KM oraz dotychczasowy silnik 2,4 l Duratorq TDCi o mocy 140 KM – oba z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów.

Aby zachować kontrolę nad bardziej obciążonym pojazdem, nowe wersje Forda Transit wyposażone są w większe zaciski hamulców tylnych, dostosowany do dużych obciążeń hamulec ręczny, wzmocnione sprężyny tylne oraz przednie i tylne amortyzatory o zmienionej charakterystyce, jak również nowy przedni amortyzator dla wersji kabina z ramą.

- Wszystkie nowe wersje stanowią kolejny dowód na to, że Ford zwraca uwagę i reaguje na rozmaite sygnały docierające od rzeszy lojalnych użytkowników Forda Transit - mówi Phil Collareno, Dyrektor ds. Linii Pojazdów Dostawczych Ford of Europe.

Nowe wersje sprawiają, że Ford Transit staje się jeszcze atrakcyjniejszy dla klientów poszukujących pojazdów, które mogą być eksploatowane jako karetki pogotowia i radiowozy policyjne, pojazdy służb miejskich, pojazdy dostosowane do potrzeb firm budowlanych i przekształcone na pojazdy kempingowe. Wiele specjalistycznych firm zajmujących się zabudową nadwozia wykorzystuje Forda Transit jako pojazd bazowy, który można dostosować do szerokiej gamy potrzeb.

- Specjalistyczne firmy zajmujące się zabudową pojazdów wiedzą, że klienci polegają na ich zdolności oceny oferty pojazdów bazowych i naturalnie oczekują, że pojazd będzie bez trudu uzyskiwał wysokie osiągi, a jednocześnie będzie można w pełni polegać na jego niezawodności i wytrzymałości - mówi Collareno.

Model 350HD został wzmocniony w ten sam sposób co 460. Zapewnia to większą elastyczność przy rozmieszczaniu ładunku oraz zwiększone możliwości holownicze, co jest szczególnie korzystne dla klientów, którzy często eksploatują pojazd obciążony do granicy masy całkowitej pojazdu - 3,5 tony.

Udoskonalone standardowe osie przednia i tylna w modelach 460 i 350HD zapewniają klientom większą elastyczność przy rozmieszczaniu ciężaru podczas załadunku pojazdu. Przełożenia osi tylnej zostały zoptymalizowane do wartości 4,10 ("holowanie") oraz 3,58 ("oszczędne") w pojeździe z nowym silnikiem 3,2 l Duratorq TDCi o mocy 200 KM oraz 4,27 w pojeździe z silnikiem 2,4 l Duratorq TDCi o mocy 140 KM, aby zapewnić zwiększone maksymalne możliwości holowania przyczepy. Model 460 został wyposażony w standardowy ogranicznik prędkości pojazdu (90 km/h) oraz w tachograf.

Model 350HD przyciągnie klientów, którzy potrzebują zwiększonych możliwości holowniczych, ale nie potrzebują ogólnie zwiększonej ładowności modelu 460. Wprowadzenie modelu 350HD stwarza nowe możliwości, ponieważ zapewnia on – dodatkowo względem zwykłego modelu 350 – elastyczność rozmieszczenia ładunku względem osi pojazdu, co umożliwia umieszczenie ciężkich ładunków bezpośrednio nad osią tylną.

Zespoły inżynierów zajmujące się Fordem Transit dążą do realizacji szeregu wcześniej wyznaczonych celów, które należy uwzględnić podczas projektowania pojazdu. Obejmują one uzyskanie doskonałych możliwości holowania oraz mocy przy maksymalnej masie całkowitej pojazdu z przyczepą, możliwość osiągania wysokich prędkości i przyspieszenia w razie potrzeby, długie okresy międzyprzeglądowe, zmniejszone zużycie paliwa, doskonałą jakość jazdy, doskonałą siłę uciągu w przypadku zabudowy z wysokim nadwoziem, aby pojazdy te mogły radzić sobie ze zwiększonym oporem powietrza, a także doskonałe warunki prowadzenia i moc przy maksymalnej masie całkowitej pojazdu z przyczepą podczas jazdy na długich trasach.

W modelu Ford Transit wprowadzono w 2007 r. szereg rozwiązań technicznych i układów wspomagających kierowcę.


Źródło: Ford
_________________
Moto T@rget - agencja informacyjna
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FORD Forum Strona Główna -> ( ) Ford - wiadomości i ciekawostki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( ) Ford - wiadomości i ciekawostki


FordTransit Custom

67 900

2017r.

171 000 km

łódzkie

FordFocus

27 900

2012r.

196 346 km

śląskie

FordFiesta

9 900

2006r.

175 000 km

wielkopolskie

FordKuga

45 900

2013r.

132 157 km

mazowieckie

FordFocus

46 900

2019r.

116 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Fiesta Klub Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System